Handelsbetingelser


 
 

Generelle oplysninger

 

Susemi
CVR-nr. 40970215
Adresse Tidselbakken 25, 9310 Vodskov, Danmark
Mailadresse kontakt@prinsessensbryllup.dk.
Telefonnummer

 

Betaling

 

Med mindre andet er anført er varen på lager til omgående levering. Skulle I bestille et større antal af en vare end vi har på lager, vil I få besked herom når I lægger varen i kurven. Alle varer som ikke er på lager har som oftest en leveringstid på 2-3 uger. Har I brug for varen hurtigere end dette så kontakt os. I mange tilfælde kan det lade sig gøre at få leveret varerne ekspres (7-10 dage) mod et gebyr på 200kr. Alle priser er i DKK og er inkl. 25% moms.

Du bestiller ved at klikke på en vare du er interesseret i og vælge variant og antal. Klik herefter på knappen 'Læg i indkøbskurv'. Du kan nu lægge flere varer i kurven, ved at finde dem i shoppen på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på 'Indkøbskurv'. Når du er klar til at betale bliver du sendt videre til vores betalingsudbyder Epay, hvor du kan betale med følgende betalingskort: Mobilepay, Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Elektron, JCB og Mastercard. Når din bestilling er gennemført får du automatisk en ordrebekræftelse tilsendt den e-mail adresse du har opgivet ved bestlling. Når din vare afsendes får du ligeledes tilsendt en e-mail med forsendelsesnummeret på din pakke så du kan følge din ordre. Vi hæver naturligvis først pengene på dit kort, når varerne afsendes fra vores lager. Ved betaling med Mastercard eller Visa Elektron, bliver beløbet dog debiteret få dage efter ordreafgivelse. Ved bestilling af varer fremstillet specielt fremstillet til jer, såsom invitationer med tryk, gæstebøger med personligt tryk, kagetoppe, løbere osv., hæver vi ligeledes beløbet på jeres betalingskort ved ordreafgivelse. Vælger du at betale med ViaBill henviser vi desuden til ViaBills generelle betingelser her.

 

 

Fragt

 

 

Vi sender pakker afsted hver dag mandag til fredag. Alle ordrer ekspederes og afsendes hurtigst muligt og indenfor 1-2 hverdage.Er jeres ordre en hasteordre, eller indeholder den varer i restordre, bedes I anføre, hvilken dato I skal bruge ordren i feltet "kommentarer til ordren" ved betaling.

Forsendelse indenfor Danmark koster fra 35 kr som Post Nord pakke uden omdeling eller 45 kr som Post Nord pakke med omdeling.  Ordrer over 500kr sendes fragtfrit med PostNord. GLS og PostNords normale leveringstid er 1-2 hverdage. Vi påtager os intet ansvar ved eventuelt forsinket levering grundet fragtfirmaet. 

Vi forsøger så vidt muligt at sende jeres ordre samlet. Det betyder, at vi som hovedregel venter med at afsende jeres ordre, indtil en evt. vare i restordre er på lager igen. Indeholder jeres ordre en vare i restordre, bedes I derfor anføre, hvilken dato I skal bruge ordren. Eftersender vi en vare i restordre, sker dette naturligvis uden omkostninger for jer. Vi hæver først pengene for restordrer, når disse varer afsendes.

 

Fortrydelsesret

I har 14 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop, samt 2 års reklamationsret. I skal blot returnere varerne i original emballage og i væsentlig samme stand og mængde, som da I modtog dem. Behandlingstiden for returneringer samt tilbagebetaling er max 14 hverdage. Vi dækker ikke porto i forbindelse med fortrydelsesret. 

Varer specielt fremstillet til jer såsom initialer til kagetoppe, fjer i specialfarver eller andre personlige varer, afklippede metervarer f.eks. stof- , diamant- og Swarovskibånd, samt varer købt med særlig mængderabat tages ikke retur. Af hygiejniske grunde tages slik og sukkerpynt ikke retur

SÆRLIGT FOR SMYKKER: Når du modtager øreringe fra os, er den ene af øreringene plomberet. Du har altså mulighed for at prøve den uplomberede ørering, inden du beslutter dig for, om du ønsker at beholde øreringene. Er plomberingen på øreringen brudt, tager vi ikke øreringene retur.På hårpynt skal plombering ligeledes være ubrudt ved returnering.

SÆRLIGT FOR INVITATIONER MED TRYK : Vi sender jer altid et udkast via e-mail inden vi trykker. Udkastet skal godkendes af jer på e-mail inden vi sender ordren til tryk. Har I valgt selv at stå for opsætningen er 2 udkast inkluderet. Herefter tilkommer et tillæg for 50kr pr. ekstra udkast , som skal betales før vi trykker invitationerne. Ved servicen hjælp til opsætning er 5 udkast inkluderet. Herefter er prisen ligeledes 50kr pr. udkast. Vi påtåger os intet ansvar for stave- eller slåfejl efter godkendt korrektur. Så tjek jeres udkast GRUNDIGT før I godkender. Vi hæfter naturligvis for trykfejl. 

 

 

Fortrydelse af en del af købet

 

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

 

Medmindre du returnerer varer, som er i stykker ved modtagelse eller fejlagtigt leveret, er returomkostninger for din regning. Ønsker du at returnere en vare sender du os blot en e-mail med oplysning om ordrenummer samt hvilken vare du ønsker at returnere. Du modtager så et returnummer, som skal påføres pakken, inden du returnerer den. Returnummeret påføres pakken og original faktura vedlægges den returnerede vare. Returvarer uden returnummer modtages ikke og vi modtager ikke returvarer afsendt pr. efterkrav, uden omdeling eller indleveret personligt.Hvis Du ikke afhenter din forsendelse, forbeholder vi os retten til at fratrække et gebyr på 100kr, svarende til vores faktiske omkostninger i forbindelse med forsendelse og returnering. Pakker til udlandet der ikke afhentes, fratrækkes altid den faktiske pris på returfragt, forbeholdt at pakken er os i hænde indenfor fortrydelsesrettens frist (jvnf. pågældende lands prisliste for postpakker for gebyrets størrelse).
Du kan ikke udnytte din fortrydelsesret, ved ikke at afhente forsendelsen eller nægte modtagelse.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

 

Varer specielt fremstillet til jer såsom trykte invitationer, personlige kagetoppe, personlige gæstebøger, fjer i specialfarver eller andre personlige varer, afklippede metervarer f.eks. stof- , diamant- og Swarovskibånd, samt varer købt med særlig mængderabat tages ikke retur. Af hygiejniske grunde tages slik og sukkerpynt ikke retur

 

Varens stand, når du sender den retur

 

 

Varen skal leveres tilbage på samme måde, som ved modtagelse og inden 14 hverdage.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet

 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

 

Prinsessens Bryllup

Tidselbakken 25

9310 Vodskov
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

 

Prinsessens Bryllup

Tidselbakken 25

9310 Vodskov
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
 
Personoplysningerne registreres hos Susemi og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.prinsessensbrylup.dk er Susemi.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@prinsessensbryllup.dk.

Klageadgang

 

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@prinsessens.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk


 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. xx.xx.xxxx

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF)